Nikdo elektrické auto nemá, ale automobilové servery už o ničem jiném ani nepíšou. Abychom byli dalšími ovcemi v řadě, tak se hlásíme s článkem o zatím neexistujícím nejekologičtějším autě, které jistě zachrání svět.
Není to dlouho co jsem na elektrofanatickém autoserveru četl, že s elektromobilem je potřebné plánovat čas. Jinak řečeno je potřeba se naučit nakupovat, jíst, čůrat, kakat, pít, jednat, pracovat na nabíječkách. Nabíječka se stane Vaším novým přítelem a budete s ní sdílet všechny svoje potřeby. Jinak řečeno je potřeba koupit každý týden v IKEA skříň, aby jste jezdil. Jezdili téměř zadarmo. Já už nevím.
Konec srandy a začátek tvrdých faktů. Elektromotor elbornu je vyladěn na 150 kW. Kdo kdy řídil eletromobil, tak tuší, že je to neskutečná palba. Elektromobily akcelerují skutečně masivně a to hlavně v rychlostech do 70km/h. Nad 70km/h už auto znatelně umírá a pocit se obrací ku prospěchu spalovacího motoru. Je to dáno vysokými otáčkami elektromotoru. Prostě a jednoduše by to chtělo přeřadit, ale ta převodovka je tak drahá, že máte peška. Díky tomu automobil zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 7,5 sekundy. Seat počítá s kapacitou baterie 62kWh a s dojezdem 420km. Takový dojezd slibuje VW bráška s baterií 58kWh. Pokud někde v zákoutí Prahy objevíte rychlonabíječku 100kWh, tak se na 80 % kapacity dostanete za pouhých 47 minut. Jinak řečeno máte krásných 47 minut na trůnění kdesi na záchodě. Pro mnoho lidí to znamená zásadní změnu stravování s vyšším množstvím vlákniny, protože "kaďo" pauza poskytuje velmi dobrý důvod pro zkrácení pracovního dne.
Tak snad už se ty zahalené koncepty změní v realitu.
PS: alu kola mohou elketromobilu zvyšovat spotřebu.
Méeeé